top of page

Besked om partiledarkandidatur

De veckor som följt efter Göran Hägglunds aviserade avgång har varit oerhört intensiva. Från KDU:s sida har vi varit tydliga med att vi önskar se en öppen process inför valet av ny partiledare. Detta har också blivit ett faktum och vi ser att flera personer öppet säger att de står till förfogande. Jag är glad för detta och det visar verkligen att Kristdemokraterna är ett parti som har flera talangfulla personer och duktiga företrädare. Jag känner stor tacksamhet för alla uppmuntrande ord från er som följer mig i olika sammanhang. Känner mig ödmjuk inför de nomineringar som jag fått till partiledare för Kristdemokraterna. Det är ett uppdrag som förpliktigar och som ställer enorma krav på den som får förtroendet. Att flera personer både inom partiet och utanför anser att jag skulle passa för detta är enormt hedrande. Efter samtal med valberedningen i helgen har jag meddelat dem att jag inte står till förfogande. Som jag ser det finns det andra personer i mitt parti som jag tycker mer lämpade till detta uppdrag. Mitt stöd vidare i processen har jag gett till Ebba Busch Thor och Acko Ankarberg Johansson, båda skickliga företrädare som jag tror med briljans skulle kunna fullgöra de utmaningar som partiledarskapet medföljer. Självklart vill jag vara med och påverka Kristdemokraterna framöver. Mitt besked till valberedningen var dock att jag står till förfogande till andra delar av partiets ledning där jag skulle se det som en enorm förmån att få medverka till en vassare kristdemokrati inför valet 2018.


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page